Idén negyedszer adták át a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjakat
Kategóriájában a Magyar Telekom Nyrt., a BMW Group Magyarország, a Diego Kereskedelmi Kft, az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
és a Vodafone Magyarország Zrt. vehette át az első helyezettnek járó díjat.
Budapest, 2012. október 12. – Nem csak kereskedelmi vállalkozások, de egy polgármesteri hivatal is ringbe szállt a Kiválóság az
Ügyfélkiszolgálásban Díjért folyó versenyben, ahol idén negyedszer vizsgálta a ClientFirst Consulting Kft., hogy mennyire elégedettek
a vevők és ügyfelek a kiszolgálással. A versenyben főként a telekommunikációs és gépkocsi-forgalmazó vállalkozások arattak sikert.
A három kategóriában – személyes, telefonos és elektronikus ügyfélkezelés – rendezett megmérettetés elismeréseit gálavacsorával
egybekötött díjátadón adták át a szervezők, akik szerint idén is bebizonyosodott, hogy egy csésze kávé vagy egy mosoly sokat
segít az ügyfelek megtartásában.
A 2009-ben indított verseny célja, hogy fejlessze a hazai üzleti kultúrát és lehetőséget adjon a részt vevő vállalatoknak ügyfél-kiszolgálási
színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. A megmérettetés során több mint 5.000 ügyfelet kérdeztek meg,
és közel 1.500 próbavásárlói tesztet értékeltek a szervezők, amely alapján kialakult az részt vevő cégek rangsora.
„A vevőkezelés elektronikus formájánál az érdeklődő e-mailekre kapott válaszokat elemeztük, amely során 85 százalékos eredményt értek el
a résztvevők. Az értékeléskor kiderült, hogy az estek közel felében már 12 órán belül választ kaptak az ügyfelek elektronikus levelükre.
A telefonos ügyfélkiszolgálás tesztelésekor szembetűnő volt, hogy a call center munkatársak még mindig alacsony, 77 százalékban
használnak búcsúzómondatot, valamint a megerősítő, lezáró mondatok alkalmazása is szintén egy fejlesztendő terület még”- magyarázta
Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere. „A 2012-es verseny során a próbavásárlók több mint félezer üzletet
teszteltek, és közel 200.000 kérdésre adtak választ.”- fűzte hozzá a szakember.
„A személyes kiszolgálás kategóriában a próbavásárlókkal 97 százalékban pozitívak, barátságosak maradtak akkor is az ügyfélszolgálat
munkatársai, amikor a vásárló nem vette meg a terméket. Ugyanakkor csupán 64 százalékban alkalmaztak valamilyen búcsúzó mondatot,
és csak 75 százalékuk hívta fel próbavásárlóink figyelmét egyéb termékre, szolgáltatásra vagy akcióra” – elemezte az eredményeket
Kricska István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere.
A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj szakmai támogatója a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, a verseny jogi tisztaságát
a Taylor Wessing e|n|w|c nemzetközi jogi iroda szavatolta.
A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj 2011 évi helyezettei:
Személyes kategória (Nagyvállalati méretcsoport)